Join our Mailing List

"We Tibetans are looking for a legitimate and meaningful autonomy, an arrangement that would enable Tibetans to live within the framework of the People’s Republic of China."

China Halts Journal Over Report on State-Owned Power Company

May 17, 2010

By Bloomberg News

May 8 (Bloomberg) -- China halted publication of the journal Business Watch for a month for exposing information meant for “internal” users in an article about a state-owned electricity company, the magazine said.

Business Watch broke “propaganda discipline” in a report on China State Grid Corp. in its March 5 edition, damaging the company’s interests by writing inaccurate information, the magazine said in a statement on its Web site dated May 5, citing a ruling by authorities.

The article also offended company leaders by stating that the power company used its monopoly to expand aggressively, which led some lawmakers to criticize State Grid, the Beijing- based magazine Caijing said in an article on its Web site today.

Business Watch, founded 10 years ago and based in Xiamen, was also shut for two months in 2004 after writing an article on former central bank governor Dai Xianglong, according to Caijing.

The one-month ban started April 30, preventing publication of the journal’s May 20 issue, Business Watch said.

Weekend calls to the offices of the General Administration of Press and Publication and China State Grid weren’t answered.

CTC National Office 1425 René-Lévesque Blvd West, 3rd Floor, Montréal, Québec, Canada, H3G 1T7
T: (514) 487-0665   ctcoffice@tibet.ca
Developed by plank